4 April 2008

El noi del pijama de ratlles

No fa gaires dies que algú em va demanar consell per una bona lectura. Vaig recomanar aquest, després de molt rumiar-m'ho...

La raó d'aquesta vacil·lació rau en el caràcter d'aquest llibre. No és complicat de llegir, ni molt menys: me'l vaig acabar en un dia, i això, en una bona part, sota la taula esquivant les mirades professorals. De fet, està escrit en el llenguatge senzill i innocent que faria servir el protagonista, el Bruno, un nen de nou anys; és un llenguatge ràpid i dinàmic, a més de força tendre.

La duresa d'aquest llibre és degut al gran contrast entre l'impacte del final, totalment inesperat, i la simplicitat de tota la resta; entre la profunditat del tema, un període obscur i tràgic, i la innocència i la incomprensió del Bruno respecte dels fets que observa i el panorama que l'envolta...

Amb un tema tan complicat i espinós com el de la Segona Guerra Mundial, que ha fet córrer tanta tinta i sobre el qual sembla que res ens sorprengui ja, i després d'haver sentit tantes coses, aquest llibre arriba amb una visió totalment diferent, dóna un altre punt de vista que permet observar els fets des d'un angle nou i devastador. I, de pas sigui dit, arriba a tocar bastantes fibres...

5 comments:

Estrelleta said...

That was my Christmas present to Cristina, actually. I haven't read it but everyone keeps recommending it to me, so I'm guessing it was a good choice.

Marc-Daniel said...

Sembla que hagis escrit l'assaig del llibre per algú que ja l'ha llegit :D Per això fas venit ganes de llegir-lo a aquell que encara no ho ha fet!

Bé, és com s'ha de fer un assaig, o crítica; que per ambdós costats resulti interessant i entenedor, sense atorgar pel que no hagi llegit i afegint pincellades per l'altre...

Unknown said...

iupu anglès !!!! jojojo

Adasa Aeneas said...

Nena... m'estan agafant ganes de llegir-m'ho. Ja me l'han recomanat vàries persones i al final me'l tindré que llegir... =)

Apa, noia, un petó kissito per tu.

Adasa

LSEP said...

Me n'alegro! Aquesta era la intenció.

De fet, a vegades m'agradaria analitzar algunes coses amb més profunditat, però això són recomanacions i no assajos, així que si em passo una mica ja us aixafo la meitat de la diversió!