19 February 2013

Projecte Catsworth

Com alguns de vosaltres sabeu, he decidit emprendre una iniciativa recentment que, la veritat, no sé com acabarà. (Comencem bé!)

En ser des de ben petita bilingüe catalana i anglesa, mai m'havia preocupat gaire que la gran majoria de la informació la trobava en anglès. De fet, acostumo a buscar les coses en anglès directament des de fa força temps.

Últimament, però, m'he adonat que algunes de les coses que he après en anglès últimament, en català ni hi són, a la xarxa, o bé no hi són amb la mateixa qualitat o varietat.

Tot i que és innegable que les coses estan en anglès en la major part de les fonts d'informació, i que és la lingua franca d'aquests temps que corren, no crec que el català (o qualsevol altra llengua, però resulta que la meva és la catalana... coses de la vida!) sigui menys que l'anglès, o que un hagi de saber parlar anglès per poder sobreviure.

Per tant, he decidit que si aprenc o llegeixo coses interessants que després veig que no hi són en català, les traduiré, resumiré i publicaré aquí en el marc del que anomenaré, de moment, Projecte Catsworth. No és gaire més que el que faria normalment de posar-ho en anglès directament, o de deixar un enllaç; però a partir d'ara intentaré fer aquesta miqueta extra. De moment, ja tinc publicats una petita ressenya històrica sobre St. Valentí i una explicació de per què hi ha tant aire a les bosses de patates xips.

El nom "Catsworth" se'm va acudir un bon dia, així, sense veure'l venir. Pretén abreujar "Catalan is worth it" (el català val la pena en anglès, irònicament!), i a les meves orelles té una sonoritat prou elegant, com d'operació militar o de cognom de la noblesa. Fins que en trobi un de millor, així es queda!

Logo corporatiu

2 comments:

A.J. said...

Voto perquè el nom oficial sigui Catsworth! M'agrada molt la idea, i el nom!

Lady Violet said...

Catsworth...amimagradau...I will be buscant coses interessants on your blog, a partir de now!!